Pinx
TIP 6: De nieuwe ontvangst in een zelfvoorzienende entree

TIP 6: De nieuwe ontvangst in een zelfvoorzienende entree

Je ziet het steeds vaker: geen grote balie meer bij binnenkomst, maar een gastvrouw of -heer die je vanuit een compacte zuil ontvangt en naar de juiste plek leidt. Maar past dit wel bij ‘het nieuwe normaal’? Het zou ons niet verbazen als deze setting binnenkort plaatsmaakt voor de zogeheten zelfvoorzienende entree. Een entree waarbij het voor bezoekers meteen duidelijk is waar ze kunnen wachten of waar ze de juiste afdeling vinden. Een entree die onnodige contacten voorkomt én is ingericht volgens de normen van de anderhalvemeter-economie. Hoe je de nieuwe ontvangst creëert? We geven je een aantal tips:

1. Verminder het aantal zitplaatsen voor wachtende bezoekers

Zo kun je stoelen verder uit elkaar zetten én creëer je ruimte voor staanplaatsen. Bezoekers raken minder elementen aan en er blijft meer plaats over voor andere gasten.

2. Maak een duidelijke routing

Signing op de vloer of de wand is een eenvoudig en sterk middel om bezoekers de weg te wijzen. Je kunt zo op een sfeervolle manier bijvoorbeeld eenrichtingsverkeer aanduiden. Wist je dat je ook gebruik kunt maken van handgebaren en stemcommando’s om je bezoekers in de juiste richting te leiden? Neem eens contact met ons op als je hier meer over wilt weten.

3. Zorg voor een sfeervolle binnenkomst

Het risico van een zelfvoorzienende entree is dat de ontvangst wat afstandelijker wordt. Daarom is het extra belangrijk dat de entree een goede sfeer uitstraalt. Voeg elementen toe die je bezoekers een prettig en warm gevoel geven. Denk aan wanddecoratie, planten, scheidingswanden of kleurrijke en vrolijke accessoires.

4. Ga voor meer hygiëne door het gebruik van sensoren

Steeds meer bedrijven maken gebruik van voet- en bewegingssensoren. Een ontwikkeling die zich waarschijnlijk in een vrij vlot tempo doorzet. Want hoe hygiënisch is het bijvoorbeeld als deuren bij binnenkomst automatisch opengaan en je dus geen deurklinken meer hoeft aan te raken?

Met deze praktische en esthetische tips kun jij invulling geven aan de nieuwe ontvangst. Natuurlijk heeft elke organisatie daarbij haar eigen vraagstukken en mogelijkheden. Wij helpen je graag bij het ontwikkelen van passende oplossingen.

Keertje sparren? Neem gerust contact met ons op. Think PINX!


Laat je inspireren

Lees meer

Contact