Zoete aardbeien, sappige vleestomaten, rijkbelegde broodjes en verse vegan salades. Je vindt het allemaal bij Roose Groente en Fruit, een familiebedrijf in Uden. Sinds kort komt dit kleurrijke en smaakvolle assortiment optimaal naar voren in een modern interieur. Een opdracht waaraan we bij PINX met veel passie hebben gewerkt. Met als resultaat? Hogere omzet, meer klandizie en een uitstraling die matcht met de producten van hoge kwaliteit.
Roose Groente en Fruit is al drie generaties actief in de AGF-branche. Vernieuwing van het assortiment? Nou en of. Maar het interieur van de winkel bleef lange tijd achter: het zag er precies zo uit als veertig jaar geleden, toen de winkel zijn deuren voor het eerst opende. Tijd voor verandering, dachten Mitch en zijn partner Laura. Hun wens? Een fris interieur dat bij hun gezonde en vernieuwende assortiment past. Toekomstproof, modern en toegankelijk. En passend bij de missie om klanten persoonlijk te benaderen en adviseren.
Als eerste gingen we aan de slag met de routing. Voortaan worden klanten tijdens hun ronde door de winkel continu geïnspireerd en verrast door verse producten, sappen en jams. Daarnaast gaven we de ingang een metamorfose met een nieuwe pui. Leuk detail: het design van de glasfolie sluit aan bij het nieuwe logo. Verder kozen we voor een blauwe kleur op de muren. Een frisse tegenhanger van het kleurrijke assortiment, die de producten nóg mooier laat uitkomen. Ook gaven we de winkel een frisse look met een grafische fotoprint.
Midden in de winkel bevindt zich een eiland van losse meubelen met vakken en schappen, geheel naar eigen ontwerp. Zo kunnen klanten lekker rondneuzen. Het materiaal? Eikenhout, omdat dit bijdraagt aan het gevoel van authenticiteit. Met stalen luifels gaven we de winkel een extra dimensie; we creëerden extra verkoopruimte. Dit alles laat de klant op een laagdrempelige manier kennismaken met het assortiment. Voor ons een geslaagd project, voor Mitch en Laura onder andere meer omzet en voor klanten een unieke ervaring: win-win-win.
“Dat een nieuw interieur zoveel impact zou hebben, was een aangename verrassing. We zijn een laagdrempelig, toegankelijk bedrijf met een modern, fris assortiment. Om dit ook in ons interieur terug te laten komen, schakelden we de hulp van PINX in. Een goede keuze, want ze boden ons het complete plaatje: naast een nieuw interieur dachten ze mee over onze complete uitstraling, in de breedste zin van het woord. Met deze update zijn we helemaal klaar voor de toekomst. En klanten – waaronder ook veel nieuwe – reageren enthousiast. ‘Goh, wat een leuke groentewinkel’, is iets dat we nu regelmatig horen. Onze trouwe klanten vinden het vooral een stuk overzichtelijker en ruimtelijker ogen. PINX heeft de winkel nog meer in verschillende afdelingen verdeeld, waardoor producten beter tot hun recht komen.”